Informace o druhém běhu mobility

Stínování (Job-shadowing)

Projekt číslo: 2020-1-CZ01-KA101-077511

Název projektu: CLIL/ICT/INKLUZE ve výuce a stínování (SPŠei Ostrava)

Typ mobility: Job-Shadowing

Období mobility: 26/03/2022 – 02/04/2022

Země mobility: Itálie

Vysílající organizace: Střední průmyslová škola elektrotechniky a informatiky, Ostrava, Česká republika

Přijímající organizace: Liceo „F.Scaduto“, Bagheria – Palermo, Italy

 

Plán mobility

Srovnání metod a způsobů výuky u nás a v zahraničí pomocí stínování pedagogů a z toho vyplývající inspirace pro inovaci vlastní přípravy a výuky. Pedagogové mají jedinečnou šanci zažít výuku na zahraniční škole v praxi formou stínování. Cílem projektu bude, aby naši učitelé získali nové zkušenosti např. v oblasti používání ICT pomůcek během výuky ve všech předmětových zaměřeních (humanitní, jazykové, odborné, technické a přírodovědné předměty). Během jednoho týdne, který naši učitelé stráví v italské škole, získají povědomí o tom, jak vypadá výuka na italské škole.

 

Účastníci mobility

Účastníci – zde je skupina pedagogů, kteří byli vybráni vedením školy (čili managementem projektu) na základě požadavků stanovených v projektové žádosti – aktivní účast na projektových aktivitách – mobility/zahraniční vzdělávací kurzy, projevení zájmu účastnit se aktivity stínování, jazyková vybavenost, mezioborové zaměření, výchovná poradkyně-inkluzivní vzdělávání

  • Mgr. Silvie Holá – koordinátor projektu + ANJ
  • Ing. Hana Lukášová – ANJ
  • Ing. Renáta Revendová – odborné předměty
  • Mgr. Daniela Kozáková – výchovná poradkyně
  • Mgr. Jakub Hubáček – přírodovědné obory

 

Realizace mobility

Druhý běh této mobility bude zrealizován v termínu 26. 3. – 2. 4. 2022. Vzhledem k tomu, že komunikace probíhá pouze v anglickém jazyce, je plně vyžadována přítomnost dvou vyučujících anglického jazyka.

 

Předpokládané cíle mobility

Stínování pedagogů v italské škole – cílem aktivity bude, aby naši učitelé získali nové inspirativní zkušenosti v oblasti používání ICT pomůcek během výuky, získají povědomí o tom, jak vypadá výuka, budou mít možnost seznámit se s italskou kulturou a poznat krásy Itálie.

 

Body, které budou probírány (v anglickém jazyce)

  1. Inkluze
  2. Projektové aktivity v rámci programu Erasmus+
  3. Využívání metody CLIL ve výuce
  4. Porovnání jejich Esame di maturita s našimi závěrečnými zkouškami (maturitou)
  5. Výuka jazyků, odborných předmětů, humanitních, ale v neposlední řadě i tělesné výchovy

 

Prostory k výuce i odpočinku

  • Odborné učebny
  • Jazykové učebny
  • Běžné třídy
  • Tělocvična
  • Velká místnost  – aula- Knihovna nebo odpočinková zóna
  • Jídelna
  • Ostatní vnitřní/venkovní prostory školy

 

Další probíraná témata

  • Školní a třídní pravidla
  • Nástěnky ve třídách a na chodbách – kulturní pozadí školy/informovanost studentů, pedagogů touto formou o aktivitách, aj.
  • Asistenti ve třídě
  • Zapojení rodičů do chodu školy
  • Učebnice – papírové/online/vlastní materiály/sdílení mezi kolegy…
  • Vysvědčení -forma/váha (např. pro přijetí na VŠ – maturitní)
  • Výuka externími specialisty
  • Praktická výuka
  • Projekty – projektové aktivity
  • Tematické vyučování
  • Soutěže, olympiády, odborné stáže, apod. – organizace, oblíbenost mezi studenty, přínos pro ně…
  • Volnočasové aktivity – kroužky – sportovní / kulturní akce 
  • Další postřehy

 

V Ostravě 25. 2. 2022

Silvie Holá